Hier ist das Zitat von der Zulassungsbehörde (California als Beispiel), mit der genauen Liste der Dokumente und Regeln.
If you have imported your vehicle directly from another country (a direct import), you need to register the vehicle with DMV.
To register your imported vehicle, you’ll need:
An out-of-state title (or other proof of ownership).
Evidence that the vehicle has cleared customs.
This includes stamped and endorsed relevant Customs and Border Protection forms HS-7, 3299, 3311, 3461, 6059, 7501.
A weight certificate (for imported trucks and pickups only; visit publicscales.net to locate a weigh station near you).
Applicable fees.
The following forms:
Application for Title or Registration (REG 343)
Verification of Vehicle (REG 31)
Lien Satisfied/Legal Owner/Title Holder Release (REG 166) (if applicable)
Statement of Facts (REG 256)
Declaration of Gross Vehicle Weight (GVW) Combined Gross Vehicle Weight (CGW) (REG 4008)
Vehicle/Vessel Transfer and Reassignment (REG 262)
You may also need:
Evidence that your foreign import vehicle meets United States (U.S.) Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS).
This is mandatory for vehicles manufactured after 1995.
This includes the federal certification label attached to the vehicle confirming FMVSS certification.
Additional evidence: A copy of a letter from the manufacturer confirming that the vehicle meets FMVSS and U.S. emissions standards.
Usually you can only get this evidence for vehicles manufactured in Canada.
A copy of the Department of Transportation bond release letter from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
A certificate stating that the vehicle has been inspected by a California Air Resources Board-licensed laboratory.
Evidence that the vehicle meets Environmental Protection Agency (EPA) and California emissions standards.
This includes an EPA and California emissions label attached to the vehicle.
A smog certificate.
This applies to gasoline vehicles manufactured after 1968.
This also applies to diesel-powered vehicles manufactured after 1980.
Hier ein Rechenbeispiel für ein out-of-state vehicle im Beispiel state California (out of state registration) mit Beispielwert 10,000.00 $US.
1988 ist als Beispiel genannt worden da das letzte importierte Fahrzeug ein E30 war von einem Freund.
(PLZ und Ort stimmen nicht überein, nur ein Beispiel)
California ist i.d.R. der teuerste Ort um so etwas zu machen, es gibt deutlich günstigere Möglichkeiten (nur ein Beispiel).
Hinweis: Die Kosten für die anderen Papiere sind hier NICHT enthalten. Wenn man z.b. ein Wertgutachten erstellt oder so kommt das hinzu.
Anhand dieses Beispiels sieht man die theoretischen Kosten von 1,193.00 $US zzgl. all die o.g. Formulare und Gebühren (niemand macht etwas umsonst). Dazu noch die Abgasuntersuchung und technische Abnahmen. Dies ist natürlich dann noch ohne den eigentlichen Umbau auf FMVSS. Und dazu kommt noch die Verschiffung, Versicherung und die Kosten des Exports (Abmeldung, Unterboden-Reinigung, Exportgenehmigung, Steuerpapiere, Formulare usw).
Da BMWs ja schon seit Jahrzehnten in den USA verkauft werden (teils zu besseren Preisen, und dann noch EUR/USD Wechselkurs), sieht man schnell, dass sich diese Kosten nicht lohnen bei "normalen" BMW Modellen. Ich würde einem EU Bürger empfehlen den "normalen" BMW in Europa zu verkaufen und sich dann in den USA ein neues Fahrzeug anzuschaffen.
Bearbeitet von: ///kirunaviolet am 07.10.2020 um 08:35:20