6. und nein ein alpina oder m5 ist immoment nicht drin zum kaufen ^^(Zitat von: NighTrko)
6. und nein ein alpina oder m5 ist immoment nicht drin zum kaufen ^^(Zitat von: NighTrko)
Hi,
E60 M5 mit vertretbarer Laufleistung gibt's ab 20 Mille, Dein 545i dürfte auch noch 10t€ wert sein.
Du hast also keine 10 Mille als Budget?
Dann solltest du Dein Vorhaben generell begraben.
Einen M5 Killer für 5 Mille herzustellen, funktioniert nicht...
Ciao - Carsten(Zitat von: cxm)
Ist der Alpina B5 also noch veränderter als nur der radialverdichter?(Zitat von: NighTrko)
In fact, ALPINA took it upon themselves to not only use a supercharger but design an entirely new one. [...] Take the engine in the B5 as an example. The engine is made up of about 1/3 BMW parts, 1/3 parts from BMW suppliers, and 1/3 parts from ALPINA's own suppliers that BMW do not use. ALPINA orders the N62B44 block from Steyr, just as BMW do, but to their own spec. The crank is forged, whereas the BMW cranks for the 735i/745is were cast. The pistons are from Mahle, and of course set up for the 9.0:1 nominal compression. There are little things like one of the thermostats. ALPINA couldn't find anyone who could make it to their spec, so they actually carve it out of a solid block of aluminium, using one of their five-axis Computer-Aided Manfacturing machines. The bell housing for the compressor is also such a piece: conceived, designed and manufactured only at ALPINA. [...] ALPINA have not just shoved a stock supercharger onto the BMW 4.4-litre. Far from it, they have created an entirely new take on the problem. First the engine is not a stock BMW one, it is built to ALPINA's specification utilising BMW and non-BMW parts.
Neben seinem ASA (T1) Standard Design wurde seine Außengeometrie, wie auch die Verdichterseite, in diversen Projekten (z. B. bei BMW Alpina B5, B6, B7 & BMW North America 7-er) an Kundenwünsche angepasst.