Zitat:
Hm Jetzt hab ich´s mir doch nochmal genauer durchgelesen. Der ist schon nen kleiner Schlingel, oder.
"leistungsstärkste von BMW produzierte Modell mit Automatik des Typs E36" könnte auch ein anderes Modell als M3 sein. Das kann schon sein.
Weiss denn einer ob "3152 cm3" originaler M3 Hubraum ist?!
Bei ASC+T Bin ich mir eigentlich sogar noch sicherer, das es den nicht im M gab. (War auch mal nen Thread. Die Fussstütze sieht m.E. auch nicht nach M aus. Kann man aber schlecht erkennen.
Was ist denn das für´n Spinner, oder sind wir nur doof?!?! Sehr seltsam.
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BMW TEAM Oberhavel
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(Zitat von: Der_Heiler)
Servus.
Hab das im netz gefunden:
When the BMW M3 reached the U.S. shores in 1994 as a 1995 model it undergone some radical changes! Due to the demands of the U.S. market and the Federal Laws the car had to pass, some radical, but very well hidden changes were made. Perhaps the most noticeable was a detuned
240 bhp engine. It was still a 3.0 liter, 6-cylinder powerplant, but due to the local laws, necessity of an automatic transmission to succeed in the demanding market, and the stiff price range where the M3 had to fall into, the engine had to do without the clever VANOS. VANOS is an intake variable valve timing cam system and due to the cost it was left out on the M3 engines.
So in the result M3 engine was called 325i's engine bumped to 3.0 liter but that's an unfair statement! BMW M Division did some work on the engine and it has a different characteristic than the familiar 2.5 liter from the ever popular 325i.
Gruß Bernhard
/// Evolution inside? ...in progress!