Hab heute eine Email bekommen von Ebay, ja es ist wirklich Ebay und nicht ein Fake, habe nämlich die gleiche Mail auch bei meinem Ebay-Account bekommen und nicht als normale Nachricht sondern als Hinweis und Hinweise kann nur Ebay selber verschicken.
Das eigenartige ist, die ist auf englisch? Und da geht es um einen Artikel den ich vor kurzem versteigert habe, lief auch alles super, Käufer hat bezahlt, ich habe verschickt, Käufer hat die Ware erhalten und bewertet und ich habe natürlich ihn bewertet.
Heute kann man sich aber den Artikel nicht mehr ansehen obwohl die Auktion erst ende November (keine 2-3 Wochen her) abgelaufen ist.
Ich kann ja einigermaßen englisch aber irgendwie werde ich aus der Mail nicht ganz schlau. Soweit ich es verstanden habe wurde das Ebay-Konto vom Käufer meines Artikels von jemandem anderen benutzt, aber ich meine ich habe ja mein Geld für die Ware erhalten udn an die in Ebay hinterlegte Adresse versendet. Ich denke mal sein Ebay-Account wurde ihm "entwendet" und man hat über seinen Account sachen verkauft die aber auf ein fremdes Konto bezahlt worden sind oder es wurde mit seinem Account auf Sachen geboten die er nicht haben wollte (denke ich jetzt mal).
Hier mal die Mail, vielleicht versteht ja einer was die mir sagen wollen oder einer kann mir sagen dass ich mit dem was ich von der Mail verstanden habe richtig liege :)
MailDear xxx (
xxx@xxx),
The results of the following listing(s) have been cancelled due to bidding activity that took place without the account owner's authorization:
160176632748 Nokia 8800 Sirocco Edition Black (schwarz) - NEU + OVP
We have cancelled the listing(s) to maintain the integrity of the eBay site, your account, and the bidder’s account that was accessed. We are working to restore the bidding account to its rightful owner, and we are working with the account owner to prevent any additional unauthorized activity. Since the account owner did not initiate these bids, all fees resulting from the listings in question will be credited to your account within 7 days. If you do not see the credits posted to your account after 7 days, please feel free to contact us through ‘Contact Us’ in our Help section.
Unfortunately, it is not possible for us to automatically relist these items for you. Instead, to relist these items you will need to start from the beginning of the listing process, either through the "Sell Your Item" process or through your third party listing service. We know that this is an inconvenience and we apologize for the negative impact it may cause you. We are working on tools to allow you to relist your items without starting from the beginning, but they are not available at this time.
Do not respond to this email, as your reply will not be received. If there are issues that have not been addressed by this message, you can contact us by clicking the "Help" link located at the top of most eBay pages and selecting "Contact Us" from the menu on the left hand side of the page.
We apologize for any inconvenience this may have caused.
Regards,
eBay Trust & Safety